Akelige beestjes

Over insecten hoor je meestal alleen maar klagen, of erger. Mensen zijn er soms gewoon bang voor en dat is in allerlei gevallen heel goed te begrijpen. De kans is groot dat slechts bijen een goede naam hebben, behalve als ze je gaan steken. Waarom laten die beestjes van allerlei soort ons niet gewoon met rust? Daar gaat het over in deze opdracht. Wat willen al die enge kruipertjes, al die zoemende en fladderende beestjes toch van ons.

Deze opdracht is gemaakt door Theo Capel

Het bloedzuigen door insecten is het minst erge. Gevaarlijker is dat tegelijkertijd micro-organismes in ons lijf terecht kunnen komen die vervolgens tot infecties leiden

Van de vier wordt de teek als gevaarlijk beschouwd. Betekent het dat we van de andere 3 eigenlijk niets te vrezen hebben, behalve enigszins ongemak? Geeft een korte uitleg.

Akelige beestjes