Denk groots: wees een visionair!

De ASE is de vereniging van ruimtevaarders. Een van de dingen die ze nastreven, is meehelpen om onze aarde leefbaar te houden voor komende generaties.

Jaarlijks organiseren ze een congres. Eind 2024 komen ze bij elkaar in ons land. Onze eigen astronaut André Kuipers is dan de gastheer.

In aanloop naar het congres is er een programma bedacht om studenten uit te dagen na te denken over de toekomst van de aarde. Dat heet NL Moonshots ‘24. Dat woord ‘Moonshot’staat behalve voor een lancering van een raket naar de maan ook voor een voor een gewaagd plan wat weinig kans lijkt te maken, maar toch wordt geprobeerd. Zo wordt de term hier gebruikt.

Wat voor een wilde ideeën zijn er en zouden die ook bruikbaar kunnen zijn? Je kunt er meer over lezen op de site moonshots24.nl

Het programma richt zich op studenten (MBO, HBO en WO), maar waarom zou je leerlingen van de basisschool ook niet willen horen? Die zijn toch ook in staat om grandioze plannen te maken? Zo fantaseerde André Kuipers als 12-jarige jongen al over een bestaan als astronaut.

Deze opdracht is gemaakt door Theo Capel

Daarom is deze opdracht gemaakt. Voor jouw idee kun je een keuze maken uit de vijf gebieden die de ASE (Association of Space Explorers) en André Kuipers hebben bedacht.

Het zijn de Aarde, de Mens, de Technologie, de Data/Informatica en de categorie Buitengewoon, speciaal bedacht voor echt buitenissige plannen.

Denk groots: wees een visionair!