Op zoek naar een muts; een opdracht over Google

Als je iets wilt weten, ga je tegenwoordig de digitale wereld in. Die vormt een onuitputtelijke bron. Alles wat je zoekt, is er wel te vinden. Vaak gaat dat snel en simpel. Je tikt iets in je zoekmachine in en je scherm vult zich onmiddellijk met allerlei websites, video's of afbeeldingen. Hoewel Google niet de enige zoekmachine is, gebruikt praktisch iedereen het. Even iets googelen (ook wel 'googlen') is zo een synoniem geworden voor snel iets opzoeken.

Voor het werken aan de opdrachten van De Digitale Topschool is Google (en zijn zoekmachines in het algemeen) onmisbaar. Google kun je simpel gebruiken en ook geavanceerder. Over het zoeken met Google gaat deze opdracht.

Noem 3 manieren om een pagina te bekijken, terwijl het overzicht ook beschikbaar blijft (zogeheten openen in een nieuw tabblad). Wat is de handigste manier?

Dit is een opdracht van De Digitale Topschool zelf, geïnspireerd op een idee van een leerling van CBS Onze Wereld uit Rotterdam.

Op zoek naar een muts; een opdracht over Google