Superhelden II

Je kent hoogstwaarschijnlijk minimaal 1 superheld, misschien kan je er wel 10 opnoemen. Je kent ze uit films in de bioscoop, uit tekenfilms op tv of van Netflix, als verkleedkleren of van speelgoed uit de speelgoedwinkel. Maar waar is het allemaal mee begonnen? Wat voor betekenissen zitten er in de superhelden? In deze opdracht duik je in de wereld van de superheld, en moet je ook nadenken over jouw kryptoniet!

De eerste superhelden duiken op

Tegenwoordig zie je veel voorwerpen zoals kleding, broodtrommels en rugzakken met afbeeldingen van superhelden erop gedrukt. Deze fictieve - verzonnen - figuren zijn niet als drukwerk voor op kleding of spullen bedacht. Ze waren eerst onderdeel van mooie en spannende verhalen en zijn al ontstaan in het jaar 1938. In welke vertelvorm of verhaalvorm zijn de superhelden ontstaan?

Superhelden II