Superhelden I

Helden zijn er in vele soorten en maten. In deze opdracht gaat het over superhelden waarbij we personages bedoelen uit bijvoorbeeld films, strips of series met superkrachten of zeer bijzondere talenten. In deze opdracht duiken we in de geschiedenis van de superhelden en hun succes, en kijken we naar de bekende en minder bekende helden van deze tijd.

Deze opdracht is gemaakt door Topleraar Koen Jansen

Vaak is in een verhaal de hoofdpersoon de (super)held. In sommige verhalen is de hoofdpersoon echter een antiheld. Bij de antiheld ontbreekt het vaak aan goede eigenschappen zoals moed of het goede te willen doen. Dit betekent niet perse dat de antiheld altijd slecht is.

De antiheld is dus niet perse de slechterik in een verhaal waar de held tegen moet strijden, maar speelt de hoofdpersoon in een verhaal.

Noem drie voorbeelden van antihelden in bekende (of minder bekende) films of series. Geef ook aan waarom jij het een antiheld vindt in plaats van een held.

Let op! Soms is een held ook een antiheld. Het hangt ervan af op welke manier je tegen zijn/haar daden of handelen aan kijkt.

Superhelden I