Koning Voetbal

Zijn er zaken in het leven belangrijker dan voetbal? Vast wel. Maar zeker is dat voetballen, of je het nu zelf doet of dat je ernaar kijkt, voor heel veel mensen een zeer grote bron van plezier is. Velen kunnen er maar niet genoeg van krijgen. En helemaal niet van topvoetbal. Over topvoetbal gaat deze opdracht. Dat gebeurt met als voorbeeld de Spaanse voetbalclub Real Madrid. Je kunt gewoon zeggen dat die club de top is onder de topclubs. Het is figuurlijk gesproken echt een koninklijke club. De aanduiding 'koninklijk' —real in het Spaans—kregen ze lang geleden van koning Alfonso XIII.

Kenners weten niet alleen alles van de club, de spelers en de trainer, maar ook van het stadion. Hoet heet het stadion van Real Madrid en hoeveel toeschouwers kunnen erin? Hoe kwam het stadion aan zijn naam?

Koning Voetbal