Hovercraft 2: Vermogen

Deze opdracht is een vervolg op Hovercraft 1 en gaat verder in op de werking van een hovercraft. Nu moet je berekenen welk vermogen zo'n voertuig moet hebben om een eindje van de grond (het water) te kunnen zweven.

In de vorige opgaven heb je uitgerekend welke combinatie van onderdelen het meest geschikt is voor een hovercraft. Daarnaast heb je ook uitgerekend hoe groot de
luchtdruk moet zijn om de hovercraft van de grond te laten komen. Dit is echter niet voldoende om een echte keuze van onderdelen te maken. Je weet namelijk nog niet of
de bladblazer wel de luchtdruk die je berekend hebt kan leveren.

Vraag 4

Bereken, met behulp van de druk uit de vorige set opgaven over de hovercraft, hoeveel vermogen je nodig hebt.

Vraag 5

Welke combinatie is uiteindelijk het beste gebleken?

Bert Ouwerkerk

Deze opdracht is gemaakt door TOP-leraar Bert Ouwerkerk, ex-student aan de TU Delft.

Hovercraft 2: Vermogen