Californië

Californië is een van de bekendste en grootste staten van de V.S. Deze opdracht gaat over dit deel van Amerika. Aan de hand van het liedje 'Do you know the way to San José' reis je door de staat. Vind je deze opdracht interessant, kijk dan ook eens naar opdracht Amerika (24 hours from Tulsa).

Californië is ook de staat die symbool staat voor de 'Amerikaanse Droom'. Dat houdt in dat een beter, rijker en gelukkiger leven binnen het bereik van iedereen ligt die er maar zijn best voor wil doen. Vaak wil die droom niet uitkomen. Daar is veel over gezongen. Daar begint deze opdracht over Californië mee.

Vraag 1: Zoek de tekst van het liedje 'Do you know the way to San José' op en probeer het ook te beluisteren. De hoofdpersoon wil graag naar San José, maar eerst is er de vraag vanuit welke plaats hij vertrekt. Dat staat enigszins verborgen aangegeven. Het is een andere stad in Californië.

Vraag 4: Waar ligt San José eigenlijk in Californië en hoe ver is het ongeveer vanaf
de plaats van vertrek?

Californië