Game-Set-Match: Tennis!

De meest populaire racketsport ter wereld: tennis. Deze sport is in de 11e eeuw ontstaan in Frankrijk, maar werd toen nog gespeeld zonder racket. Mensen gebruikten hun blote handen om de bal over het net te meppen. Tegenwoordig spelen miljoenen mensen op de wereld dit spelletje met een racket van hout of van kunststof. Minder pijnlijk, en je kunt er heel veel harder mee slaan! Met het succes van onze eigen Nederlandse Kiki Bertens en Demi Schuurs zie je ook veel tennis op TV en steeds meer mensen vinden hun weg naar de tennisbaan. Misschien zit jij zelf ook wel op tennis. Gebruik dan je kennis voor het voltooien van onze eigen grandslamopdracht en sla je slag!

Deze opdracht is gemaakt door Topleraar Koen Jansen

Tennis kan worden gespeeld op verschillende ondergronden. Noem de drie meest gebruikte ondergronden en geef bij iedere ondergrond ook een groot tennistoernooi die gebruikt maakt van dat type baan.

Koen Jansen

Game-Set-Match: Tennis!