Licht, lucht en water

Ons leven is onverbrekelijk verbonden met de omstandigheden op onze planeet Aarde. Verhuizen naar andere planeten in ons zonnestelsel, bijvoorbeeld naar Mars, stuit op niet te overziene problemen. En verderop in het heelal hebben astronomen nog geen tweede Aarde ontdekt die vanuit onze planeet te te bereiken is en waar de mens zich zonder problemen zou kunnen vestigen. We zijn afhankelijk van het licht, de lucht en het water zoals we dat hier op Aarde hebben. Daarover gaat deze opdracht. Licht, lucht en water garanderen het leven op onze planeet. Dat geldt niet alleen voor ons als mens, maar voor de hele flora en fauna op aarde. We kunnen niet zonder.

Zonder lucht kunnen we eigenlijk geen moment. Als je adem slechts een paar minuten wordt afgesneden, dan loop je al de kans te overlijden. Maar wat is lucht eigenlijk?

Vraag 7: Wat is ijle lucht? En wat voor een effect heeft ijle lucht op ons?

Vraag 8: Wat is bedompte lucht? En wat is het effect ervan?

Licht, lucht en water